Od pary do Diesla

Człowiek od dawna marzył o maszynie, która będzie go przemieszczać z miejsca w miejsce, w krótszym czasie niż zaprzęgi czy rower. Niewątpliwie problem ten znalazł swoje rozwiązanie wraz z pojawieniem się silnika spalinowego.

Rozwiązanie odwiecznego problemu

turbosprężarki do ciągników regeneracjaPowstało wówczas wiele propozycji budowy pojazdów, które miały za zadanie ułatwić poruszanie się. Kiedy pierwszy samochód o własnych siłach opuścił fabrykę, ludzie podziwiali ten twór i każdy chciał taki mieć. Z czasem silniki zaczęto wykorzystywać nie tylko w transporcie osobowym, ale także jako narzędzie pracy w ciężarówkach, maszynach budowlanych czy sprzętach rolniczych. Zapotrzebowanie na moc silnika rosło. Naukowcy wiele lat trudzili się nad problemem, jak zaradzić temu zapotrzebowaniu nie zwiększając pojemności i masy silnika w nieskończoność. Zaprojektowano wtedy turbosprężarkę. Zapewnia ona silnikom czy to benzynowym, czy to motorom Diesla większą moc, przy mniejszej pojemności, lepszą dynamikę silnika, a także lepsze spalanie paliwa. Obecnie w przeważającej części silników Diesla są zamontowane nowoczesne i bardzo wydajne turbosprężarki, w mniejszym stopniu w silnikach benzynowych. Tak więc można powiedzieć, że turbo, to serce naszej ciężarówki, traktora, czy koparki budowlanej. Po wielu latach ciężkiej służby człowiekowi sprzęt powoli zaczyna odmawiać posłuszeństwa. Traci moc, zaczyna puszczać kłęby dymu. W takiej sytuacji turbosprężarki do ciągników regeneracja, czy też do innych pojazdów może okazać się niezbędna.
Niezależnie od typu naszego pojazdu, czy to samochód, czy ciężarówka, czy koparka turbosprężarka działa niemal identycznie. Po przepracowaniu pewnej ilości czasu musimy ją zregenerować. Regeneracja jest opłacalną decyzją ponieważ zakup nowego podzespołu wiąże się często z wydatkiem rzędu kilku tysięcy złotych.