Czym jest planowanie mediów?

Rozpowszechnienie się Internetu, radia czy telewizji daje firmom znacznie większe możliwości, jeżeli chodzi o realizację kampanii marketingowych. Bardzo ważne jest jednak jej dokładne rozplanowanie – to jakie medium reklamowe wybierzemy, powinno zależeć przede wszystkim od specyfiki produktu i grupy docelowej.

Na czym polega planowanie mediów?

planowanie mediów w kampaniach reklamowychOd kiedy rozpowszechniło się wykorzystywanie Internetu, telewizji czy radia, wzrosły możliwości jeżeli chodzi o prowadzenie kampanii marketingowej. Należy pamiętać jednak, że rozpoczęcie takiej kampanii powinno być poprzedzone skuteczną analizą – to, jakie media wybierzemy do realizowania kampanii marketingowej powinno być zależne przede wszystkim od specyfiki danego produktu. W tym właśnie celu profesjonalne agencje PR przeprowadzają planowanie mediów w kampaniach reklamowych. Podczas planowania mediów, osoba czy agencja PR odpowiedzialna za przeprowadzenie kampanii określa koszty jej realizacji, ale przede wszystkim wszystkie kwestie związane z grupą docelową danej reklamy. Bardzo ważnym aspektem przeprowadzanej analizy jest analizowanie podobnych działań reklamowych konkurencji, przede wszystkim ich realnej skuteczności. Na podstawie uzyskanych z tej analizy informacji następuje wybór sposobu oraz formy reklamy oraz to, czy kampania marketingowa będzie się opierała na reklamie w Internecie, radio czy też telewizji. Planowanie mediów w zdecydowanej większości przypadków pozwala na wybór takiej formy kampanii marketingowej, która będzie skuteczna i przełoży się na osiągnięcie większych zysków.

Wybór rodzaju kampanii marketingowej zawsze powinien być poprzedzony dogłębną analizą. Bardzo ważne jest między innymi, jaka jest grupa docelowa danej reklamy oraz analiza skuteczności podobnych form marketingu wykonywanych wcześniej przez konkurencję. Taka analiza umożliwia wybór takiej formy marketingu, która będzie faktycznie skuteczna.