agencja PR

Czarna agencja PR

Z czym kojarzy się nam public relations? Jeśli zapytamy się na ten temat ludzi każdy odpowie, że jego skojarzenia są zdecydowanie bardziej pozytywne. Jednak nie do końca jest to słuszne rozumienie. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że agencja PR poprzez swoje działanie manipuluje nami.

Agencja PR – czy wykonuje czarny marketing?

agencja PRJej zadaniem jest wzbudzić naszą ciekawość w przypadku, gdy buduję ona jakąś markę. Stara się zagrać na naszych emocjach, zaintrygować. Wiele osób jest podatnych na marketing i reklamę, dlatego też ślepo w to brną. Jak się okazuje public relations wcale nie jest taki piękny jak się go maluje. I bardzo dosłownie pokazuje to niejedna tania agencja PR Warszawa, która może poszczycić się a być może powstydzić tego, że na specjalne zamówienie wykonuje tak zwany czarny public relations. Czym on jest? Jest to nic innego, jak tworzenie negatywnego wizerunku konkurenta. Nieważne czy jest to konkurent w branży czy polityczny czy jakikolwiek. Staramy się tak zbudować jego legendę, by była wiarygodna jednak nadal jak najbardziej negatywna. Niejedna agencja public relations stara się budować taki marketing długotrwale. Przede wszystkim dlatego, że jest on nośny jednak tylko na krótką metę. Jak się okazuje ludzie bardzo szybko stają się zmęczeni negatywnymi treściami, które atrakcyjne są tylko na chwilę. Dlatego też trzeba z nim uważać w obie strony. W Warszawie znajduje się wiele agencji PR, jednak mało która przyznaje się do takich akcji.

Powodem jest to, że agencje PR są świadome ile mogą stracić, Budowanie pewnego negatywnego mitu musi się kiedyś skończyć i posiadać pewne granice. Dlatego też trzeba kontrolować wszystko co idzie do publicznej informacji. Niektórzy ludzie jednak dają się nakręcić przez tę spiralę, co powoduje narastający w nich gniew i konflikty.