Sprawdzony układ graficzny Geforce 1060

Do tworzenia środowiska trójwymiarowego potrzebne były zawrotne ilości zasobów sprzętowych, i większość komputerów, nawet z najwyższej półki, zwyczajnie nie uciągała tak dużego obciążenia. Problem głównie leżał w ilości układów, które pojedynczo nie mogły obsłużyć kilkudziesięciu procesów, działających jednocześnie. Dlatego też dedykowaną maszynę graficzną wyposażyłem w kilka układów.

Karta graficzna GeForce 1060

gtx 1060Przede wszystkim, przy takim zastosowaniu układu graficznego liczyły się nie tyle osiągi co stabilność i szybki przepływ danych. Zamiast najnowszych układów graficznych o wysokiej mocy, mających odpowiednio wysoką cenę mogłem w tym celu zastosować starsze, ale sprawdzone i przetestowane wielokrotnie modele. Do obróbki grafiki najczęściej stosowałem karty graficzne od Nvidii, gdyż miały one najwięcej dodatkowego oprogramowania i były kompatybilne niemal z wszystkimi programami graficznymi. Układem do maszyny graficznej zostały więc cztery karty Geforce gtx 1060, ciągle bardzo popularne wśród graczy, i mające świetne osiągi, mimo kilkuletniej już obecności na rynku. Były to karty przede wszystkim o bardzo szybkim przesyle danych, o świetnych parametrach i dodatkowym wspomaganiu graficznym. Jako iż były to karty głównie przeznaczone dla zapalonych gamerów, miały dobre osiągi podczas dynamicznego generowania grafiki trójwymiarowej.

Potrafiły one uciągnąć gry i programy wymagające nawet większych zasobów, niż oferowała jedna karta. Układ taki przede wszystkim cechował się stabilnością, ale również szybkością działania, gdyż jedna karta mogła z powodzeniem obsługiwać dwa lub więcej procesy jednocześnie, a cały kompletny układ graficzny pozwalał na bezproblemową pracę bez jakichkolwiek zacięć czy spowolnień programów.